PL/EN

Aktualności

Zapraszamy do udziału w Konkursie "Dobroczyńca Roku 2016"!

[12.01.2016 r.] 

Dobro to Twój znak firmowy? Ruszył Konkurs „Dobroczyńca Roku 2016”.

Chcesz podziękować firmie lub fundacji korporacyjnej, która w minionym roku wspierała Twoją organizację? A może Twoja firma angażowała się społecznie i zrobiła coś dobrego dla innych? W Polsce jest coraz więcej małych i dużych firm, które działają społecznie, współpracują z organizacjami pozarządowymi albo rozwijają wolontariat pracowniczy. Teraz dowie się o nich cała Polska.

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od wielu lat zachęca i inspiruje środowisko biznesu do społecznego zaangażowania i prowadzenia działalności filantropijnej. „Dobroczyńca Roku” sprawia, że firmy wrażliwe, życzliwe i pomocne innym, stają się silniejsze na rynku. Nagradzamy je, bo są przykładem godnym naśladowania – mówi Paweł Łukasiak Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

W konkursie „Dobroczyńca Roku” firmy są nagradzane w pięciu kategoriach, a od tego roku w nowej, szóstej kategorii, osobno nagradzane są fundacje korporacyjne. Kategorii tej patronuje Forum Darczyńców.

Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach:
•    Strategia społecznego zaangażowania
•    Wolontariat pracowniczy
•    Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu
Jeśli Twoja firma prowadzi szerokie działania społeczne, zgłoś ją w kategorii „Strategia społecznego zaangażowania”. Gdy mocną stroną firmy jest wolontariat pracowniczy, nominuj firmę właśnie w tej kategorii. Firmy, które wykorzystują do pomocy innym nowe technologie w działaniach społecznych, mogą zgłaszać się w kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” – zachęca koordynatorka konkursu Emilia Dmochowska.

Organizacje mogą zgłaszać firmy które wsparły ich działania w kategoriach:
•    Projekt społeczny
•    Zaangażowanie lokalne
i fundacje korporacyjne w kategorii:
•    Fundacja korporacyjna – projekt społeczny

Z Regulaminu Konkursu:
Za fundację korporacyjną uznaje się fundację, której założycielem (lub jednym z założycieli) jest firma bądź kilka firm, a także fundację założoną przez osobę (osoby) ściśle z firmą związaną, o ile istnieją obecnie związki między fundacją, a tą firmą.
Za projekt społeczny uznaje się wspólnie prowadzone przez fundację i organizację pozarządową działania, odpowiadające potrzebom danej społeczności, przy współpracy zróżnicowanych partnerów.

Regulamin, wnioski i informacje o konkursie znajdują się na stronie Konkursu:
- Regulamin
- Wnioski
- Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce czeka na wnioski do 4 lutego br. Laureatów XIX edycji Konkursu poznamy w czasie gali finałowej w czerwcu 2016 roku.

W poprzednich latach tytuł „Dobroczyńca Roku” otrzymały m.in.: Orange Polska, Teatr Kamienica, Tesco, Program III Polskiego Radia, Żywiec Zdrój, PKO BP, Kompania Piwowarska, T-Mobile Polska S.A., Radisson Blu Hotel Kraków (UBM – HPG Sp. z o. o.)., Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Transition Technologies S.A., DB Schenker Logistics, Bayer Sp. z o.o., Piekarnia RYNEK i wielu innych.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Partnerem kategorii "Fundacja korporacyjna - projekt społeczny" jest Forum Darczyńców. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY.

Konkurs wspierają: Business Centre Club, Freshmail, Konfederacja „Lewiatan”, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Związek Firm Public Relations. Patronami medialnymi tegorocznej edycji są: CSRinfo.org, odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ngo.pl, CRnavigator, Marketing przy kawie.

***
Kontakt:
Emilia Dmochowska, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
e.dmochowska@filantropia.org.pl
tel. 22 622 01 22